Sunday, April 1, 2012

BUKU MARI SEMBAHYANG


Mari sembahyang.
Hidup nie bukan tentang hidup yang kita mahu atau hidup yang kita rasa jak tapi hidup nie banyakh…

Banyakh perkara yang mampu di pertikaikan tentang kehidupan, begitu juga tentang aku . tentang title blog ku..
Kesah nya bermula ketika aku berada di tingkatan dua..
~~ndak laa serius sangat.
.
Macam nie,, aku bukan lah daif sangat tentang agama dan parsonaliti. Tapi mungkin sebab ianya tentang halatuju orang lain..
Aku mula solat waktu berusia 6 tahun lagi
Kakak selalu marah kalau tidak solat pada waktu nya..~~itu dulu berbeza sangat dengan dunia pertengahan
** dunia pertengahan ku adalah waktu aku berusia 12 tahun
Mungkin atau memang Allah tidak mahu hambanya meninggalkan Nya tanpa sebab yang remeh temeh
Sebab sejak insiden        tet```````` rahsia
Aku dah mula jinakkan diri dengan meninggalkan solat tapi bile aku jumpa satu cikgu nie dia ckp
Solat tu benda yang pa ling di tuntut Allah .. tinggal ndak bule bayar’’Len laa posa J
Antd.. cikgu tu pun ckp ``tudung boleh hampai tapi telekung jangan terabai’’
Cikgu tu memeng hebat kan..
Direct to the point
Ada ustazah nie bagi aku hadiah..
Bile aku tengok buku MARI SEMBAHYANG yang pelik nya aku tiba2 jak rasa bodoh
Bodoh sebab tinggalkan sembahyang   aku buken ndak pandai solat tapi malas nak buat  > itu dulu..
Sekrg dah boleh dah..dah bole cubak tidak tinggalkan solat  ``insyaallah’’ sebab aku dah punya hati
Satu malam lepas isya’ hati ku terdetik menyentuh buku MARI SEMBAHYANG tu selesai solat..
Semasa aku solat aku hairan hati ku macam keras!! Aku sendiri ndak fhm kenapa? :?
Tapi bila aku cuba memberi keampunan terhadap orang lain dan diri ku sendiri dan minta supaya orang yang ku maafkan tu pun dpat beribadah di jalan ALLAH baru aku rasa tenang? :?
**bila aku Nampak buku tu baru aku sedar apa ertinya hidayah Allah?
Ianya bukan sahaja tentang petunjuk ke jln yang benar tapi ia petunjuk ke mana hati kita mampu rasakan ketenangan yang terlalu sukar untuk di tafsir dengan mata
..
                Memang susah mau jadi orang yang terpilih tapi jangan sukak memilih..
Salam ibadah ikhlas dari bloggersayangpapa

Alhamdullillah aku melihat blog ini semasa TAHUN 2023: JANUARI : 1..MashaAllah :p
Tahun baru ini..aku esit post blog ini.. biar kamu orang tahu.. BAHAWA MAHALNYA HIDAYAH ITU..

No comments:

Post a Comment